הלימוד היום מוקדש לע"נ רחל בת מרדכי (לרנר) ז”ל הלימוד היום מוקדש לע"נ גולדה בת מרדכי (לרנר) ז”להלימוד היום מוקדש לע"נ שמחה בן מרדכי (לרנר) ז”להלימוד היום מוקדש לע"נ מרדכי ואיטה (לרנר) ז”ל הלימוד היום מוקדש לע"נ הנריאטה בת בילה קסטנר ז"ל
הלימוד היום מוקדש לע"נ רחל בת מרדכי (לרנר) ז”ל הלימוד היום מוקדש לע"נ גולדה בת מרדכי (לרנר) ז”להלימוד היום מוקדש לע"נ שמחה בן מרדכי (לרנר) ז”להלימוד היום מוקדש לע"נ מרדכי ואיטה (לרנר) ז”ל הלימוד היום מוקדש לע"נ הנריאטה בת בילה קסטנר ז"ל
לכאורה אנו יודעים שביטול חמץ מספיק מדאורייתא כדי למנוע מאדם לעבור על איסור "בל יראה ובל ימצא" אז מדוע תקנו חכמים בנוסף לביטול את בדיקת חמץ. לשאלה זו תירוצים רבים ומעניינים המפורטים בשיעור זה. נראה בסברא שחכמים תקנו את הבדיקה כדי להטמיע באדם את המרחק והרתיעה מחמץ כדי למנוע ממנו את הסיכוי שיחזור בו על ביטול החמץ שעשה בערב הפסח.